دیجیتال مارکتینگ

8 ترند بازاریابی دیجیتال در سال 2020

دیجیتال مارکتینیگ در سال 2020

سال 2019 برای بازاریابان سال شلوغی بود. با ده ها فناوری بازاریابی جدید که بازار را فرا گرفته است ، صدها دوره در زمینه تسلط بازاریابی و هزاران فیلم قیف فروش ، پیش بینی روند بازاریابی برای سال 2020 به همان اندازه پخت و پز یک ماکارونی کامل سخت شد. در زیر خلاصه ای از 8 ترند برتر بازاریابی دیجیتنال که در سال 2020 منفجر خواهیم شد ، آورده شده است.

1. بازاریابی پیش بینی شده

ما در عصر وفور داده ها زندگی می کنیم که افراد از طریق چندین کانال با مارک های تجاری درگیر می شوند ، آنها محتوا را به شکلی بدون ساختار مصرف می کنند و کارهای خانه زیادی را قبل از تصمیم گیری در مورد خرید انجام می دهند. بازاریابی پیش بینی کننده تمام این تعاملات بدون ساختار را در نظر می گیرد ، به الگوهای داده های مثبت موجود و با توجه به نتایج پیش بینی شده می پردازد.
سکوهای بیشتر و بالغتر در مورد وبلاگ ها و پادکست های خود شروع به گفتگو در مورد تجزیه و تحلیل پیش بینی کننده و به ثمر رساندن پیش بینی کردند. این بدان معناست که تحقیق و توسعه زیادی برای شروع ارائه این توانایی ، نه تنها برای نخبگان F500 بلکه برای تجارت های کوچک به طور یکسان انجام شده است. طبق گزارش GlobeNewswire ، پیش بینی می شود اندازه بازار تحلیلی پیش بینی شده در سال 2022 به 10.95B برسد.
برخی از کاربردهای متداول ، شناسایی احتمال وجود یک روش جدید برای تصمیم گیری در مورد خرید و دنباله پیام برای ارسال به آنها است. یا شاید شناسایی کانال امیدوار کننده برای ارسال پیام (از جمله ایمیل،پیامک،نوتیفیکیشن) و تعیین نوع پیام برای ارسال آن بر اساس مرحله پیش بینی شده خریدار.
بسیاری از صنایع سرمایه گذاری زیادی را در این فناوری انجام داده اند ، به عنوان مثال هتل ها و استراحتگاه ها می توانند تعداد روزانه مهمان را در یک روز یا یک رویداد خاص برای افزایش نرخ رزرو خود تعیین کنند.
همچنین مشاغل نوآورانه تجارت الکترونیک از داده های پیش بینی کننده مانند تاریخ خرید گذشته ، ترجیحات مصرف کنندگان استفاده کرده و با استفاده از رفتارها ، محصولات جدید و تجربه خرده فروشی بهتر شخصی را برای خریداران خود توصیه می کنند. هیچ کس این کار را بهتر از غول خرده فروشی آنلاین ، آمازون انجام نمی دهد ، جایی که می تواند زمان و آمادگی شما برای خرید را تشخیص دهد ، سپس توصیه های محصول بسیار هدفمند را از طریق ایمیل یا اخیراً از طریق برنامه افزودنی مرورگر تحت عنوان “دستیار آمازون” ارائه دهید.

2. پیشنهاد قیمت پیشنهادی دقیق

گوگل (103.73B درآمد تبلیغی) و فیس بوک (67/37 $ درآمد تبلیغی) طبق آگهی Emarketer در صدر تبلیغات دیجیتالی در سال 2019 قرار دارند. مسابقه سال 2020 آنها با استفاده از گزینه های پیشنهادات تبلیغاتی هوشمندانه بهترین مارک را در هزینه های خود بدست می آورد. در حقیقت ، مناقصه تبلیغ اولین چیزی است که متخصصان تبلیغات فیس بوک و گوگل در طول مکالمات آموزشی موعظه می کنند.

در حالی که مناقصه های تبلیغاتی به ویژه جدید نیستند ، هر دو غول با گزینه های جدید خلاقیت پیدا می کنند. به عنوان مثال ، Google اخیراً در طول Google Marketing Live 2019 اعلام کرده است که مناقصه ای هوشمندانه تر از آن استفاده می کند و از یادگیری ماشین برای دستیابی به اهداف عملکرد انتخاب شده در هر حراج استفاده می کند – ویژگی معروف به “مناقصه زمان حراج”.
مناقصه خودکار هوشمند همچنین شامل انواع مختلفی از استراتژی های مناقصه مانند Target CPA ، Target ROAS ، حداکثر کردن تبدیل یا CPC پیشرفته است. تبلیغ کنندگان می توانند از هر یک از این استراتژی ها در سطح کمپین ، سطح گروه یا سطح نمونه کارها استفاده کنند.

گوگل و فیس بوک همچنین برای ایجاد شکاف بین تجربیات محلی و تبلیغ کنندگان ، مشاغل محلی و پشتیبانی مبتنی بر رویداد را ارائه می دهند.

3. پست های قابل خرید

اگرچه پست های قابل خرید در رسانه های اجتماعی اکنون بیش از دو سال معرفی شده است ، اما در سال 2020 شاهد انفجار این نقاط چشمک زن خواهیم بود ، در درجه اول به دلیل آسان تر ، از ادغام جعبه با برنامه های شخص ثالث و فناوری بازاریابی تجارت الکترونیکی.

از آنجا که تعداد کاربران فیس بوک ، اینستاگرام و پینترست در حال افزایش هستند و تکانه های خرید از طریق فید ها و داستان ها شروع می شوند ، مشاغل تجارت الکترونیک در حال تأثیرگذاری هستند که می تواند تأثیر اجتماعی بر فروش تجارت الکترونیکی خود با تعداد قابل اندازه گیری و افزایش ترافیک داشته باشد. طبق اعلام اینستاگرام ، تعداد کاربران فعال در سراسر جهان 1 میلیارد است و 90٪ از آنها مارک های خرید را دنبال می کنند.

علاوه بر این ، تبلیغات تعاملی نرخ گزاف را به حداقل می رساند و قیف فروش را کاهش می دهد زیرا مشتریان تجربه خرید آنلاین یکپارچه را در اختیار مشتریان قرار می دهند.

4- داده های ساختار یافته سئو

به گفته Jumpshot ، یک شرکت تجزیه و تحلیل بازاریابی ، 49 درصد از جستجوهای گوگل در سه ماهه اول سال 2019 هیچ کلیک نکردند و این بدان معنی است که تقریبا نیمی از این جستجوها گم شده اند و شانس کسب ترافیک را از دست نمی دهند.

تغییر قابل توجه دیگر این است که تعداد بازدیدکنندگانی که مشاغل از تلاشهای ارگانیک دریافت می کنند و سئو کاهش یافته است.

Google در همه سیستم عاملها و دستگاههای خود ، برچسبهای جستجوی دیدنی غنی را در اولویت قرار داده است و به بازدید کنندگان این امکان را می دهد تا همه اطلاعات مورد نظرشان را سریعتر بدست آورند و به آنها کمک می کند تا در وب سایت مناسب برای کلیک کردن ، درست از نتایج برتر تصمیم بگیرند. براساس مطالعه ای که توسط Path Interactive انجام شده است ، در بین افراد بین 13 تا 18 سال ، 40 درصد از آنها قصد دارند آنچه را که از طریق قطعه های غنی تهیه می کنند ، دریافت کنند.

این تلاش گوگل باعث می شود با کلیک بیشتری از اطلاعات عبور کند و نرخ گزاف گویی را به طرز چشمگیری کاهش دهد. اجرای فنی این قطعات ثروتمند بخش بزرگی از آنچه داده های ساخت یافته و “Schema Markup” نامیده می شود ، انتظار می رود که در سال 2020 به مهمترین محور مذاکرات سئو تبدیل شود.
نکته خوب در مورد Schema Markup این است که با استفاده از پلاگین های اصلی برای سیستم عامل های اصلی مانند WordPress و Shopify ، به مرحله پذیرش آسانتر می رسد و پیکربندی آن را بدون دانش فنی می توانید آسان تر کنید. اگر ساخت سفارشی دارید ، می توانید این تقویت کننده سئو را به صورت دستی با JSON-LD پیاده سازی کنید.

5. تجربه ایمیل تعاملی تر

ایمیل های مبتنی بر نامزدی یکی از بزرگترین گرایش ها در بازاریابی دیجیتال برای سال 2019 بوده است. در حالی که ایمیل به زودی به جایی نمی رسد ، مصرف ایمیل ، طراحی و تحویل در حال تحول است. در سال آینده ، ایمیل های برهنه (متن ساده) و ایمیل های تعاملی تر مانند Google AMP برای Gmail را مشاهده خواهید کرد.
محتوای پویا یا تعاملی باعث افزایش درگیری کاربران می شود و آنها را به جرم اینکه به صفحه دیگری برای انجام اقدامات لازم مراجعه کنند ، مستقیماً از طریق ایمیل خود اقدام به عمل می کنند. 91٪ از خریداران به دنبال چنین محتوا بصورت آنلاین هستند.
نمونه هایی از محتوای پویا عبارتند از نظرسنجی ها ، آزمونها ، نظرسنجی ها ، دکمه های تماس متحرک برای فعالیتها و رویدادهای افزودنی به تقویم.

6. پیام های اجتماعی چند کانال و انتساب پیشرفته

بازاریابان در حال یافتن این هستند که خریداران بیشتر و بالقوه و همچنین مشتریان موجود همه در وب پراکنده هستند و مایلند مستقیم از کانال پیام رسانی دلخواه خود معامله کنند. برنامه های پیام رسانی از این فرصت استفاده می کنند و API های جدیدی برای باز کردن پیام رسانی بین مشاغل و مصرف کنندگان ارائه می دهند.

برنامه هایی مانند Whatsapp ، Facebook Messenger و WeChat ، دیگر به استفاده های شخصی محدود نمی شوند. و در حالی که برخی دارای API های خصوصی محدود مانند واتساپ هستند ، اما برخی دیگر مانند Facebook فاقد انعطاف پذیری هستند که از نظر ربات های خودکار به بازار عرضه می شوند و در حال حاضر از فناوری بازاریابی کاملاً پیشرفته در بازار استفاده می کنند.

از آنجا که تعداد کاربران فعال در این 3 کانال در کنار هم 4+ میلیارد می باشد ، مشاغل بیشتری قصد دارند کانال های جذب مشتری خود را گسترش داده و حداقل 1 تا 2 سیستم عامل جدید پیام رسانی را در سال 2020 به تصویب برسانند. این به آنها کمک می کند تا به طور موثر با مخاطبان خود ارتباط برقرار کنند. استراتژی های شخصی سازی آنها را بهبود بخشید. این امر همچنین به مشتریانی که نگران ناشناس بودن هستند ، اجازه می دهد تا مستقیماً با مارکها ارتباط برقرار کرده و با استفاده از کانال مورد نظر خود ارتباط برقرار کنند.
با توجه به این گسترش ، پلتفرم بازاریابی قادر به ردیابی داده های بیشتر با دقت و ایجاد مدل ویژگی های بهتری برای تعیین اینکه آیا از طریق چت فیس بوک یا از طریق پیام کوتاه تبدیل شده است یا خیر. در پایان روز ، یکی از سخت ترین مشکلات بازاریاب ها ، سنجش میزان استناد به مراجعه کننده هایی است که در آن ها فعال هستند یا با آنها ادغام شده اند. پیام های اجتماعی چند کاناله راه حل بومی این مشکل را وادار می کند.

7. اتوماسیون بازاریابی مدون و ادغام بهتر

طبق گفته Forrester ، هزینه سالانه برای اتوماسیون بازاریابی تا سال 202 به 25B دلار می رسد.
در حالی که شما حرفهای جدیدی را در سال 2020 خواهید شنید ، مانند اتوماسیون بازاریابی با هوش مصنوعی ، این قابلیت ها حداقل تا پایان سال 2021 مطابق با وعده های آنها عمل نمی کنند.

کمپین های MA Templated و راه حل های یکپارچه تک نقطه یک ترند 2020 خواهد بود. دلیل این امر آن است که بازاریابان به دلیل میزان کار مورد نیاز برای اجرای یک کمپین مشخص ، تنگناهای موجود در بازاریابی را مشاهده می کنند.
به عنوان مثال ، اجرای یک کمپین تبلیغاتی تبلیغاتی با پرداخت نیاز به مولفه های زیادی مانند صفحه فرود ، فرم و یک سکوی مدیریت داده قبل از تحویل دادن به یک گردش کار طبیعی . لازم به ذکر نیست ، تجزیه و تحلیل و ادغام داده ها باید به صورت بیرونی انجام شود و برای جمع آوری نیاز به کار دستی دارد. این فرایند بستگی به حداقل 3 ابزار ارتباط با یکدیگر و همچنین هزاران کار اضافی دارد که هر بار بخواهند کمپین جدیدی را راه اندازی کنند.

بنابراین بازاریابان به دنبال ابزارهای تلفیقی و خارج از کمپین های جعبه هستند که با چند کلیک می توان آنها را مستقر کرد. یک کمپین طراحی شده می تواند شامل چند صفحه فرود ، فرم های آماده ، ردیابی داده ها و گردش کار با تمام پیام های آن باشد که بر اساس اهداف کمپین ایجاد شده است ، مانند یک تبلیغات تبلیغاتی با هزینه. با استفاده از این قابلیت ، بازاریابان می توانند زمان را کاهش دهند ، هزینه را کاهش دهند و تمرکز خود را برای بهبود محتوای خود در مقابل انجام کارهای زائد انجام دهند.

از طرف دیگر ، بازاریابان اکنون در انتظار ادغام بهتر با برنامه های شخص ثالث ، بومی و یا با استفاده از API های سفارشی هستند. براساس بررسی جایگزینی مارتچ در سال 2020 ، 32٪ از بازاریابان هنگام بررسی یک فناوری بازاریابی جدید به دنبال ادغام بیشتر / آسان تر بودند.
سرانجام ، یکپارچگی بهتر و یک راه حل تک نقطه ، امکان دستیابی و شخصی سازی متقابل کانال را فراهم می کند ، که یک عامل اصلی برای بهینه سازی تبدیل است.

8. پذیرش جستجوی صوتی بیشتر

جستجوی صوتی شروع به افزایش سرعت می کند و دقیقاً همانطور که چند سال پیش پیش بینی شده بود “50٪ از جستجوی آنلاین در سال 2020 مبتنی بر صدا خواهد بود”.

علاوه بر استفاده از بلندگوهای هوشمند مانند الکسا ، Cortana یا Google Home برای پاسخ دادن به سوالات کاربران و پخش موسیقی ، مارک ها می توانند از این دستگاهها برای ارائه خدمات صوتی برای مشتریان خود استفاده کنند.

با تشکر از راه اندازی هایی مانند بلوتاگ و جتسون ، مشاغلی که بصورت آنلاین می فروشند ، هم اکنون می توانند کاتالوگ محصولات خود را به بازارهایی با قابلیت صوت کامل تبدیل کنند و به مشتریان خود اجازه دهند از دستگاههای فعال شده صوتی موجود خود استفاده کنند تا سفارشات را با دستورات صوتی ساده انجام دهند. این امر منجر به تجربه سریع و ساده مشتری با رسیدن سریع آنها به نتایج مورد نظر خود می شود.

همانطور که متوجه شدید ، ترند های عمده ای وجود دارد که در سالهای اخیر ظهور کرده و همچنان اهمیت خود را افزایش می دهد در حالی که اخیراً استراتژی های جدیدی ایجاد شده است که بازاریابان برای رشد و توسعه مشاغل خود روی آنها تمرکز می کنند.
راه اصلی اصلی این است که همیشه از فن آوری های جدید همگام باشید و کشف کنید که چگونه از پیشرفت های جدید نهایت استفاده را ببرید تا از رقابت جلو بروید.

پاسخی بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *