بازاریابی دیجیتال استفاده از اینترنت ، دستگاه های تلفن همراه ، رسانه های اجتماعی ، موتورهای جستجو و سایر کانال ها برای دستیابی به مصرف کنندگان است. برخی از کارشناسان بازاریابی ، بازاریابی دیجیتال را کوششی کاملاً جدید می دانند که نیاز به روشی جدید برای نزدیک شدن به مشتریان و روشهای جدید درک چگونگی رفتار مشتریان در مقایسه با بازاریابی سنتی دارد. برای مطالعه ترندهای برتر بازاریابی دیجیتنال کلیلک کنید.
درک بازاریابی دیجیتال
بازاریابی دیجیتال بخش خاصی از مشتری را هدف قرار داده و تعاملی است. بازاریابی دیجیتال رو به افزایش است و شامل تبلیغات نتیجه جستجو ، تبلیغات ایمیل و توییتهای تبلیغاتی می شود – هر چیزی که بازاریابی را با بازخورد مشتری یا تعامل دو طرفه بین شرکت و مشتری همراه کند.
بازاریابی اینترنتی با بازاریابی دیجیتال متفاوت است. بازاریابی اینترنتی تبلیغاتی است که صرفاً در اینترنت انجام می شود ، در حالی که بازاریابی دیجیتال می تواند از طریق تلفن ، در سکوی مترو ، در یک بازی ویدیویی یا از طریق برنامه تلفن های هوشمند انجام شود.
در تبلیغات بازاریابی دیجیتال معمولاً از تبلیغ کنندگان به عنوان منبع یاد می شود ، در حالی که اعضای تبلیغات هدفمند معمولاً به آنها گیرنده گفته می شوند. منابع غالباً گیرنده های کاملاً مشخص و مشخصی را هدف قرار می دهند. به عنوان مثال ، پس از تمدید ساعات اواخر شب در بسیاری از مناطق آن ، مک دونالد برای بیرون کشیدن این کلمه نیاز داشت. این کار تبلیغات کارگران و مسافران را با تبلیغات دیجیتالی هدف قرار داد ، زیرا این شرکت می دانست که این افراد بخش بزرگی از تجارت اواخر شب خود را تشکیل می دهند. مک دونالد آنها را ترغیب کرد تا یک برنامه جدید رستوران یاب را بارگیری کنند و آنها را با تبلیغات قرار داده شده در دستگاههای خودپرداز و پمپ بنزین ها ، و همچنین در وب سایتهایی که مشتریان جدیدش در شب مکرراً هدف قرار داده اند ، هدف قرار دهند.
کانال های دیجیتال مارکتینگ
بازاریابی وب سایت: وب سایت محور کلیه فعالیت های بازاریابی دیجیتال است. تنها ، این یک کانال بسیار قدرتمند است ، اما همچنین این وسیله برای اجرای انواع کمپین های بازاریابی آنلاین لازم است. یک وب سایت باید یک مارک ، محصول و خدمات را به روشی واضح و به یاد ماندنی نشان دهد. باید سریع ، کاربر پسند و کاربردی باشد.
تبلیغات پرداخت با هر کلیک (PPC)
تبلیغات PPC شما را قادر می سازد از طریق تبلیغات پولی به تعدادی از سیستم عامل های دیجیتال دسترسی داشته باشید. می توانید کمپین های PPC را در Google ، Bing ، Linkendin ، Twitter ، Pinterest یا Facebook تنظیم کنید و تبلیغات خود را به افرادی نشان دهید که در جستجوی اصطلاحات مرتبط با محصولات یا خدمات شما هستند. کمپین های PPC می توانند بر اساس ویژگی های جمعیتی (سن ، جنسیت و غیره) یا حتی علایق یا موقعیت خاص آنها ، کاربران را به بخش بندی کنند. محبوب ترین سیستم عامل های PPC ، Google Ads و Facebook هستند.
بازاریابی محتوا در بازاریابی دیجیتال
هدف از بازاریابی محتوا دستیابی به مشتریان بالقوه از طریق استفاده از محتوا است. محتوا معمولاً در یک وب سایت منتشر می شود و سپس از طریق رسانه های اجتماعی ، بازاریابی ایمیل ، SEO یا حتی کمپین های PPC تبلیغ می شود. ابزارهای بازاریابی محتوا شامل: وبلاگها ، کتابهای الکترونیکی ، دوره های آنلاین ، اینفوگرافیک ها ، پادکست ها و وبینارها است.
بازاریابی ایمیل
بازاریابی ایمیل هنوز یکی از مؤثرترین کانالهای بازاریابی دیجیتال است. بسیاری از افراد بازاریابی ایمیل را با پیامهای نامه ناخواسته همه ما روزانه اشتباه می گیرند ، اما این موضوع بازاریابی ایمیل نیست. بازاریابی از طریق پست الکترونیکی واسطه ای برای ارتباط با مشتریان احتمالی یا افراد علاقه مند به نام تجاری شما است. بسیاری از بازاریاب های دیجیتال از سایر کانال های دیجیتال مارکتینگ برای اضافه کردن لیست به لیست های ایمیل خود استفاده می کنند و سپس از طریق بازاریابی از طریق ایمیل ، قیف خرید مشتری را ایجاد می کنند تا این هدایت ها را به مشتری تبدیل کند.
بازاریابی رسانه ای اجتماعی
هدف اصلی یک کمپین بازاریابی در رسانه های اجتماعی آگاهی از برند و ایجاد اعتماد اجتماعی است اما هرچه به بازاریابی رسانه های اجتماعی عمیق تر می شوید ، می توانید از آن برای به دست آوردن هدایت یا حتی به عنوان یک کانال فروش مستقیم استفاده کنید.
بازاریابی وابسته در بازاریابی دیجیتال
بازاریابی وابسته یکی از قدیمی ترین شکل های بازاریابی است و اینترنت زندگی جدیدی را برای این حالت قدیمی به ارمغان آورده است. با بازاریابی وابسته ، شما محصولات دیگران را تبلیغ می کنید ، و هر بار که فروش می کنید یا یک سرب را معرفی می کنید ، کمیسیون دریافت می کنید. بسیاری از شرکتهای مشهور مانند آمازون برنامه های وابسته ای دارند که میلیون ها دلار در ماه به وب سایت هایی که محصولات خود را می فروشند پرداخت می کنند.
بازاریابی ویدیویی
YouTube به دومین موتور جستجوی محبوب تبدیل شده است و بسیاری از کاربران قبل از تصمیم گیری در مورد خرید ، یادگیری چیزی یا فقط برای استراحت به YouTube روی می آورند. چندین پلتفرم بازاریابی ویدیویی وجود دارد ، از جمله فیلم های فیس بوک ، اینستاگرام ، ویمئو که می توانید برای اجرای یک کمپین بازاریابی ویدیویی استفاده کنید. شرکتها بیشترین موفقیت را با فیلم با ادغام آن در SEO ، بازاریابی محتوا و کمپین های بازاریابی رسانه های اجتماعی پیدا می کنند.
پیام کوتاه
احزاب و نامزدهای سیاسی برای ارسال اطلاعات مثبت درباره نامزدها و پیام های منفی درباره مخالفان خود از پیامک های پیامکی استفاده می کنند.
چالش های بازاریابی دیجیتال
بازاریابی دیجیتال چالش های ویژه ای را برای مشاغل اصلی خود به وجود می آورد. کانال های دیجیتال به سرعت در حال تکثیر هستند ، و بازاریاب های دیجیتال باید از نحوه کار این کانال ها ، نحوه استفاده آنها توسط گیرنده ها و نحوه استفاده از این کانال ها برای بازاریابی مؤثر در امور استفاده کنند. علاوه بر این ، جلب توجه گیرنده ها دشوارتر می شود ، زیرا گیرنده ها به طور فزاینده ای از تبلیغات رقیب فرو می روند. بازاریابان دیجیتال همچنین تجزیه و تحلیل وسایل وسیع داده هایی را که ضبط می کنند ، به چالش کشیده و سپس از این اطلاعات در تلاش های جدید بازاریابی سوء استفاده می کنند.
چالش گرفتن و استفاده از داده ها به طور مؤثر نشان می دهد که بازاریابی دیجیتال نیاز به یک رویکرد جدید برای بازاریابی مبتنی بر درک جدیدی از رفتار مصرف کننده دارد. به عنوان مثال ، ممکن است یک شرکت به تجزیه و تحلیل اشکال جدید رفتار مصرف کننده مانند لایک در فیس بوک و توییت در توییتر نیاز داشته باشد.