تعرفه دیجیتال مارکتینگ بر اساس فاکتور های مختلفی مشخص می شود. هر کدام از فاکتور ها می توانند هزینه های دیجیتال مارکتینگ را جا به جا کنند. دیجیتال مارکتینگ به بازاریابی اینترنتی و تبلیغات در بستر وب گفته می شود. دیجیتال مارکتینگ به وسیله ابزار های دیجیتالی مختلفی انجام می شود.

ابزار های دیجیتال شامل موبایل و سیستم های کامپیوتری و حتی تلویزیون است. از این ابزار ها به وسیله اینترنت در دیجیتال مارکتینگ استفاده می شوند. همه این ابزار ها برای توسعه اینترنت و تکنولوژی هایی نظیر تلفن همراه به وجود آمدند.

استفاده بیش از پیش کاربران از فضای مجازی موجب شد دیجیتال مارکتینگ از اهمیت بالایی برخوردار شود و توجه بیشتری را به خود جلب کند. امروزه تمامی افراد از خدمات آنلاین استفاده می کنند. بیشتر مخاطبان دیجیتال مارکتینگ تمایل دارند با صرف هزینه معقول از خدمات بی شمار دیجیتال مارکتینگ در کسب و کار خود استفاده کنند.

گستردگی و مزایایی که دیجیتال مارکتینگ نسبت به سایر روش های بازاریابی دارد موجب شده صاحبین کسب و کار ها به استفاده از این شیوه نوین بازاریابی تمایل بیشتری نشان دهند و در این راه نیز قدم بردارند. یکی از مهم ترین و تاثیر گذار ترین علل محبوبیت و استفاده بیش از پیش دیجیتال مارکتینگ مقرون به صرفه بودن این شیوه بازاریابی است.

ابتدا به تعریف دیجیتال مارکتینگ می پردازیم و سپس عوامل تاثیر گذار در تعرفه دیجیتال مارکتینگ را بررسی می کنیم.

دیجیتال مارکتینگ یا بازاریابی اینترنتی چیست؟

با گسترش اینترنت و فضای مجازی تعداد کاربران آن ها نیز رشد مضاعف پیدا کرد و همچنان نیز بر تعداد این افراد افزوده می شود. آغاز فعالیت های تجاری در بستر وب موجب شد تحولات عظیمی نیز در شیوه های بازاریابی به وجود بیاید. بازار داغ رقابت در بستر فضای مجازی موجب شد شیوه نوین بازاریابی اینترنتی یا همان دیجیتال مارکتینگ جایگاه خود را در میان کاربران وب تثبیت کند.

نفوذ دیجیتال مارکتینگ در کسب و کار ها آنقدر زیاد بود که نقش بازاریابی سنتی یا همان آفلاین مارکتینگ را کمرنگ تر از گذشته کرد. دنیای دیجیتال به طور مداوم در حال تغییر است و این تغییر با سرعت بالایی صورت می گیرد. برای این که از این قافله عقب نمانیم باید به صورت مداوم از خدمات دیجیتال مارکتینگ استفاده شود .

برای استفاده مداوم از بازاریابی اینترنتی باید از خدمات با کیفیت بهره مند شد. تعرفه دیجیتال مارکتینگ باید با خدمات دریافتی تناسب داشته باشد. تعرفه دیجیتال مارکتینگ باید بر اساس نیاز مشتری تعیین شود و از اعمال هزیه های اضافی جلوگیری بشود.

تعرفه دیجیتال مارکتینگ بر اساس تمام فعالیت های بازار یابی آنلاین محاسبه می شود. این فعالیت های آنلاین شامل طیف گسترده ای از کار ها نظیر جستجو در گوگل، ایمیل، وب سایت ها و شبکه های اجتماعی میشود.

فعالیت ها در دیجیتال مارکتینگ محدود به این موارد نیست و شامل برندینگ آنلاین و بستر های فعالیت این برند ها، بروشور های آنلاین، انواع و اقسام شیوه های تبلیغات دیجیتال و بسیاری موارد دیگر را شامل می شود.

روش های دیجیتال مارکتینگ

  • SEO یا بهینه سازی موتور های جستجو:

اگر از شبکه های اجتماعی استفاده می کنید حتما واژه سئو یا بهینه سازی موتور های جستجو را زیاد شنیده اید. برای این که سایتی در رده بندی هایی نظیر الکسا در جایگاه بهتری قرار بگیرد و نسبت به رقبایش جایگاه بهتری را کسب کند باید از نظر سئو عملکرد مناسبی داشته باشد.

عملکرد مناسب در سئو به وسیله پیاده سازی های تکنیک های تخصصی سئو است که توسط یک تیم خبره و با تجربه انجام می شود. انتخاب تکنیک ها در سئو سایت باید با توجه به نیاز کاربران صورت بگیرد. برای مشاوره سئوحرفه ای استادان سیستم در کنار شماست.

استفاده از سئو حرفه ای یکی از مهم ترین روش های دیجیتال مارکتینگ است که تاثیر به سزایی در قرار گرفتن در رنک بالا برای وب سایت ها دارد. سئو و بهینه سازی سایت یکی از عوامل تاثیر گذار در تعرفه دیجیتال مارکتینگ هستند. و در این مورد توصیه می شود کیفیت را فدای هزینه نکنید.

  • Social media marketing یا بازار یابی شبکه های اجتماعی

سوشال مدیا بخش جدا نشدنی زندگی همه افراد تبدیل شده است. هر شخص به طور متوسط حدود سه ساعت از شبانه روز خود را در فضای مجازی می گذراند. این میزان استفاده از اپلیکیشن هایی نظیر اینستاگرام، تلگرام، فیسبوک و سایر پلتفرم ها باعث شده بستری آماده و مناسب برای همه مشاغل و کسب و کار ها به وجود بیاید.

استفاده از این پلتفرم ها با ظرفیت بی نظیری که دارند می تواند شما را در برند سازی بسیار یاری کند. برند سازی و تولید محتوا در شبکه های اجتماعی باید به گونه ای صورت بگیرد که موجب افزایش مخاطبان و مشتریان شما شود. استفاده از این پلتفرم ها در دیجیتال مارکتینگ نیاز به رعایت الگوریتم های خاص هر شبکه دارد.

فعالیت در سوشال مدیا نسبت به گذشته تغییر کرده است. برای فعالیت حرفه ای و کسب درآمد از آن باید آموزش های لازم را گذارنده باشید. چرا که در میدان رقابت حرفه ای جایی برای آزمون و خطا نیست. یک دیجیتال مارکتر حرفه ای کسی است که می تواند شما را به خوبی راهنمایی و همراهی کند. فعالیت حرفه ای در فضای مجازی و استفاده از سوشال مدیا نیز یکی دیگر از عوامل تاثیر گذار در تعرفه دیجیتال مارکتینگ است.

  • Content marketing یا بازاریابی محتوا

یکی از عوامل مهم دیگر در دیجیتال مارکتینگ بازاریابی محتوا می باشد. در اصل این تولید محتوای مناسب و با کیفیت است که مخاطبانتان را به شما جذب می کند. هرچقدر این محتوا کامل تر و جذاب تر بیان شوند می توانند مخاطبان شما را افزایش دهند.

افزایش کاربر و مشتری و در نهایت افزایش فروش دلیل همه فعالیت ها در دیجیتال مارکتینگ است. استفاده از ابزار های تولید محتوا برای شناساندن برند شما و رشد ترافیک و مشتریان شما صورت میگیرد. تولید محتوا می تواند متنی، تصویری و ویدیویی باشد که بستگی به نوع کسب و کار و نیاز شما انجام می شود که هر کدام از این موارد درتعیین تعرفه دیجیتال مارکتینگ تاثیر گذار هستند.

  • Pay per click یا تبلیغات کلیکی

حتما برای شما پیش آمده که وارد سایتی شوید و در اطراف سایت تبلیغاتی را مشاهده کنید و با کلیک کردن روی این تبلیغات به صفحه ای در سایتی دیگر هدایت شوید. به این شیوه تبلیغات PPC یا تبلیغات کلیکی گفته می شود. از این روش برای هدایت کاربران به سمت وب سایت خود میتوانید استفاده کنید.

تبلیغات کلیکی با پرداخت هزینه به سایت انتشار دهنده انجام می شود. این روش به میزان قابل توجهی می تواند مخاطبان شما را افزایش دهد. تعداد سایت هایی که برای تبلیغات کلیکی استفاده می شود در تعرفه دیجیتال مارکتینگ اثر گذار می باشد.

مزایای دیجیتال مارکتینگ چیست؟

طبق آمار های منتشر شده میزان استفاده از اینترنت در ایران به 90 درصد رسیده است و این یعنی حدود74 میلیون ایرانی کاربر فعال اینترنت هستند که از این افراد 64 میلیون این افراد از تلفون های هوشمند استفاده می کنند. بیش از 10 میلیون نفر نیز از مودم استفاده می کنند.

با توجه به چنین آماری می توان نتیجه گرفت که برای ارتباط گرفتن با افراد بیشتر و جذب کاربران بیشتر شما ملزم به استفاده از فضای دیجیتال هستید. استفاده از دیجیتال مارکتینگ است که می تواند این تعامل ها را افزایش دهد و این فعالیت ها هستند که تعرفه دیجیتال مارکتینگ را تعیین می کنند.

هدف گذاری و اعتماد سازی در دیجیتال مارکتینگ

در بازاریابی دیجیتال یک دیجیتال مارکتر باید ابتدا کسب و کار شما را به طور کامل بررسی کند و نیاز ها، نقاط قوت و ضعف شما را شناسایی کند. پس از شناسایی کامل، با توجه به مسائل روانشناسی و تجاری و مواردی از این دست مخاطبین دسته بندی می شوند.

پس از دسته بندی مشخص می شود کسب و کار شما در چه جایگاهی قرار دارد و با توجه به دسته بندی ها می توانید بهتر تصمیم بگیرید که در آینده چه کاری به کسب و کار شما کمک می کند و در چه مسیری باید قدم بردارید.

برنامه ریزی دقیق و جذب مشتری است که می تواند اعتماد سازی را افزایش دهد. هر چقدر میزان فروش بالاتر باشد اعتماد سایرین به شما افزایش می یابد و کاربران شما را به عنوان منبعی قابل اعتماد به همدیگر معرفی می کنند.

البته تنها فروش زیاد برای اعتماد سازی کافی نیست و در کنار آن باید به کیفیت محصولات و خدماتتان نیز توجه داشته باشیدچرا که نام و برند شما به وسیله خدمات و محصولاتتان معرفی می شود.

بازاریابی درون گرا در دیجیتال مارکتینگ

بازاریابی درون گرا بر روی محتوای تولید شده در خود سایت تمرکز دارد. اگر بخواهیم کامل تر توضیح دهیم استفاده از تکنیک های تولید محتوا و سئو و شبکه های اجتماعی همگی جزو بازاریابی درون گراست. اگر بر روی این قسمت ها تمرکز دارید خبر خوب این است که متحمل هزینه های زیادی نمی شوید.

در این نوع بازاریابی تمرکز بر روی تولید محتوا با کیفیت و ارزشمند است و با تولید محتوا مناسب به جذب مخاطبان می پردازیم. این کار را می توانید به شرکت های دیجیتال مارکتینگ بسپارید و یا خودتان انجام دهید. در صورتی که خودتان مایل به انجام فعالیت های تولید محتوا دارید توصیه می شود زمان کافی را برای کسب اطلاعات و مطالعه اختصاص دهید.

بازاریابی برون گرا در دیجیتال مارکتینگ

اگر قصد دارید فعالیت اصلیتان در فضای مجازی و وب را متمرکز بر استراتژی هایی نظیر ایمیل مارکتینگ، رپورتاژ آگهی و تبلیغات کلیکی و… بنا کنید قطعا متحمل پرداخت هزینه می شوید. این پرداخت هزینه بر اساس خواسته و نیاز شما صورت می گیرد. Google adwords یکی از بهترین ابزار ها در بازاریابی برون گراست.

با تبلیغات با این روش لینک شما در بالای نتایج جستجو کلمات مرتبط با کسب و کارتان نمایش داده می شود. با توجه به رقابت بی وقفه در کلمات کلیدی این روش می تواند با هزینه بالا و یا برعکس با صرف هزینه ای اندک به نتیجه برسد.

برای دیجیتال مارکتینگ چه میزان هزینه کنیم؟

مهم ترین دغدغه همه افرادی که قصد دارند از دیجیتال مارکتینگ در کسب و کار خود استفاده کنند این است که باید چه میزان هزینه کنم؟ و سوال بعدی که در ذهن این افراد شکل می گیرد این است که تعرفه دیجیتال مارکتینگ بر چه اساسی مشخص می شود؟

در بازاریابی دیجیتال برای شناساندن برند و محصولات خود به کاربران فضای مجازی از شیوه های مختلفی نظیر ایمیل مارکتینگ، سوشال مدیا، جستجوی گوگل، وب سایت ها و … استفاده می شود. در حال حاضر توجه کسب کار ها بازاریابی آنلاین بیش از پیش است. شرکت ها بیشترین میزان هزینه های خود را صرف بازاریابی دیجیتال می کنند چرا که مزایا و ظرفیت های این بخش را به خوبی می شناسند.

سوالی که در این بخش پیش می آید این است که آیا برای دیجیتال مارکتینگ باید بودجه زیادی را اختصاص دهیم؟ دیجیتال مارکتینگ نیز مانند هر چیز دیگری است و بودجه اختصاصی برای آن بستگی به المان هایی دارد که از آن ها استفاده می شود.

تعرفه دیجیتال مارکتینگ

تعداد آژانس های دیجیتال مارکتینگ روز به روز در حال افزایش است و هر کدام از این آژانس ها هزینه و تعرفه دیجیتال مارکتینگ را با توجه به خدماتشان مشخص می کنند. استادان سیستم توصیه می کند قبل از هر اقدامی ابتدا مطالعه و جستجو در گوگل را به طور کامل انجام دهید.

شیوه های دیجیتال مارکتینگ را بشناسید و رقبای خود را آنالیز کنید و بررسی کنید آن ها از چه شیوه هایی استفاده می کنند و نقاط ضعف و قوتشان در چه چیزی می باشد.

برای کسب اطلاعات دقیق تر از خدمات دیجیتال مارکتینگ بهتر است آژانس های دیجیتال مارکتینگ به خوبی بررسی شوند. سوابق کاری آن ها و میزان رضایت مشتریان سابق این شرکت ها را نیز باید بررسی کنیم. خدمات این شرکت ها نیز باید بررسی شود و با توجه به رویکردی که داریم از هزینه و تعرفه دیجیتال مارکتینگ استعلام بگیریم.

یکی دیگر از عواملی که در مشخص شدن تعرفه سئو دخالت دارد میزان مهارت و تجربه دیجیتال مارکتر می باشد. عامل دیگری که درتعیین تعرفه دیجیتال مارکتینگ تاثیر میگذارد عامل زمان است. میزان زمان تعیین شده بین کارفرما و دیجیتال مارکتر عاملی است که در تعرفه دیجیتال مارکتینگ تاثیر میگذارد.

تولید محتوا در دیجیتال مارکتینگ یکی دیگر از دلایل متغیر بودن تعرفه دیجیتال مارکتینگ است. در تولید محتوا به طراحی و تولید انواع محتوای متنی و بلاگ، محتوای تصویری و ویدیویی که متناسب با کسب و کار و برند شما باشد پرداخته می شود.

همه این عوامل در مشخص شدن تعرفه دیجیتال مارکتینگ تاثیر دارد و به همین علت نمی توان عدد مشخصی را به عنوان تعرفه دیجیتال مارکتینگ ارائه داد. پس از بررسی اندازه کسب و کار شما، میزان فعالیت و زمان لازم برای تحویل پروژه و عوامل بسیار دیگری می توان هزینه و تعرفه دیجیتال مارکتینگ را دقیق تر مشخص کرد. تیم حرفه ای دیجیتال مارکتینگ استادان سیستم می تواند از ابتدای فعالیتتان در بستر فضای مجازی تا رسیدن به نتیجه مطلوب در کنار شما باشد.

سوالات متداول در مورد تعرفه دیجیتال مارکتینگ

  • کدام یک از خدمات دیجیتال مارکتینگ مقرون به صرفه تر است؟

هزینه و تعرفه دیجیتال مارکتینگ در هر شرکت با شرکت دیگری متفاوت است. نوع فعالیت و برند شما، نوع محتوای تولیدی برای سایت و فضای مجازی همگی عوامل تاثیر گذار در تعرفه دیجیتال مارکتینگ هستند.

بهترین راه برای رسیدن به جواب این سوال جستجو و مشاوره گرفتن از متخصصان در دیجیتال مارکتینگ می باشد. این افراد خدمات دیجیتال مارکتینگ را به خوبی می شناسند و با بررسی نیاز شما بهترین گزینه ها را پیشنهاد می دهند.

  • کدام یک از خدمات دیجیتال مارکتینگ برای من مناسب است؟

یکی از راه های بهبود رتبه سایت و پیشی گرفتن از رقبایتان در موتور جستجوی گوگل آنالیز سایت های رقبا می باشد. با استفاده از این روش متوجه نقاط ضعف و قوت وب سایت آن ها می شوید و می توانید تشخیص دهید آن ها بیشتر از چه خدماتی استفاده کرده اند.

اما این بدین معنی نیست که روش استفاده شده توسط رقبایتان مناسب شما هم هست. یک خدمت می تواند برای یک برند مناسب باشد و همان خدمت بذای برند دیگر نامناسب باشد و اصلا جواب ندهد. برای راهنمایی در این زمینه می توانید از استادان سیستم کمک بگیرید.

نتیجه گیری

همانطور که دیدید همه این ابزار ها در دیجیتال مارکتینگ در کنار دانش، تجربه، زمان و میزان فعالیتتان می توانند در مشخص کردن هزینه و تعرفه دیجیتال مارکتینگ تاثیر گذار باشند. قبل از هر گونه اقدامی ابتدا با تحقیق جلو بروید و در کنار آن از راهنمایی و مشاوره افراد متخصص بهره مند شوید.

خدمات دیجیتال مارکتینگ در استادان سیستم

تیم دیجیتال مارکتینگ استادان سیستم از افراد مجرب و حرفه ای تشکیل شده است که می تواند از ابتدای شروع فعالیت و کسب و کارتان در کنارتان باشد. از طراحی سایت و تولید محتوایتان تا سئو و بهینه سازی و ارائه سایر خدمات دیجیتال مارکتینگ با مناسب ترین تعرفه دیجیتال مارکتینگ در کنارتان هستیم.