یک طراح حرفه ای لوگو باید خلاقانه فکرکند. آنها همچنین به درک درستی از نحوه پاسخگویی به آمارهای مختلف جمعیتی به برخی از نمادین و محبوب ترین لوگوهای ایجاد شده در گذشته، نیاز به درک کاملی از تصویر یا مارکتی که لوگو برای انتقال آن نیاز دارد، دارند.
ویژگی های یک طراح حرفه ای لوگو
یک طراح حرفه ای لوگو وظیفه انتقال ایده های متعدد (اغلب پیچیده) را در یک بسته ساده و غالباً غیر کلامی دارد. بهترین لوگوها تأثیر آنی و سریع را بر روی هرکسی که می بیند ایجاد می کنند و طراحان لوگو وظیفه ایجاد دقیقا همان پاسخ را دارند. از نظر فنی تر، یک طراح لوگو باید هم با طراحی گرافیک و هم با نرم افزاری که برای ایجاد آن استفاده می شود ، آشنا و راحت باشد. به طور معمول ، این به معنای دانش قوی در مورد Adobe Illustrator و Photoshop ،Coral Draw ،Jeta Logo Designer ،Apple Motion و سایر نرم افزارهای گرافیکی/ لوگو است. در کنار این دانش فنی توجه کاملی به جزئیات، بسیار بیشتر از بسیاری از حرفه های دیگر وجود دارد.
یک طراح لوگو همچنین باید روندهای اجتماعی، فرهنگی و صنعت را درک کند، و از هر قیمتی اجتناب کند. دلیل این امر این است که معمولاً لوگو ها باید بی انتها باشند و به مراتب طولانیتر از آنچه در آن زمان محبوب هستند، ماندگار می شوند. درک این روندها از اهمیت ویژه ای برخوردار خواهد بود، زیرا طراحان لوگو نیز باید بینایی داشته باشند(حداقل تا حدی). دلیل این امر این است که مشتریان یک طراح لوگو معمولاً دقیقاً آنچه را که به دنبال آن هستند نمی دانند. این وظیفه طراح لوگو است که دیدگاه خود را برای مشتری توضیح دهد و این کار را به روشی انجام دهد که به مشتری کمک کند چشم انداز را درک کند و از آن هیجان زده شود.
طراح حرفه ای لوگو
زمینه طراحی لوگو میتواند چالش برانگیز باشد و مطمئناً برای همه این گونه نیست. در بین جهات مختلفی که یک طراح گرافیک می تواند بگیرد، طراحی لوگو میتواند بسیار رقابتی باشد و نیاز به تفکر بسیار اصلی و خلاق و همچنین اطمینان به توانایی های شخص دارد. این به معنای داشتن یک اشتیاق واقعی و همچنین توانایی یادگیری در طول حرفه شخص است.
مفاهیم رسمی، روش ها، تئوری و تکنیک یک طراح حرفه ای لوگو
طراحی حرفه ای لوگو زمینه ای چالش برانگیز است و برخی از آنها طبیعتاً نسبت به سایرین به سمت آن گرایش دارند. شور و اشتیاق برای این رشته شغلی بسیار مهم است ، به ویژه به این دلیل که شما بعضی مواقع مجبور خواهید شد که با همان مشتریانی که می خواهید برای خدمت به آنها مشغول خدمت شوید ، سر خود را ببندید. البته استعداد و شور و شوق فقط تا الان شما را جلب می کند. در بعضی مقاطع ، اعتبار رسمی به طور فزاینده ای ضروری می شود.
از نظر اعتبارنامه سخت ، یک مدرک در طراحی گرافیک برای اطمینان از موفقیت یک طراح لوگو ، مسیری طولانی را طی می کند. علاوه بر این ، دانش و مهارت قوی با نرم افزار طراحی گرافیک ، مانند Adobe Illustrator کاملاً ضروری است. مهارتهای دیگر که بسیار مفید خواهند بود شامل درک تقدیر از تایپوگرافی و همچنین توانایی تفکر مداوم در خارج از جعبه است ، در حالی که هنوز هم مربوط به موجود و موجود در حال توسعه است.
مدرک شغلی یا ارتباطی نیز می تواند بسیار مفید باشد ، زیرا باید مشتری و موقعیت خود را در بازار بشناسید. شاید مهمترین “اعتبار” ، پرتفوی چشمگیر باشد که توانایی های شما را از طریق دستاوردهای خود به نمایش می گذارد.
ایجاد یک نمونه کارقوی و توسعه برند
پس از کسب مدرک تحصیلی ، ایجاد یک سبد پرقدرت مهمترین روش برای ایجاد حرفه به عنوان طراح لوگو است. نمونه کار قوی ثابت می کند که شما قادر به انجام کارها هستید و در واقع این کار را برای مشتریان (احتمالاً راضی) انجام داده اید. در اوایل ساختن یک نمونه کار قوی ممکن است دشوار باشد ، اما هنوز هم باید در این مرحله مهم وقت صرف کنید. ساختن یک نمونه کارها ضمن کسب اعتبار رسمی ، یک استراتژی عالی و کارآمد است.
همچنین ساخت یک برند شخصی مهم است. مانند نمونه کارها ، مارک شخصی شما در تعامل با مشتریان بالقوه یا موجود ، به شما اطمینان می دهد. برای به اشتراک گذاشتن چشم انداز شما برای نام تجاری آنها. یک برند شخصی بسیار شبیه به یک برند شرکتی عمل می کند به این معنا که به نظر شما یا مشتری های آینده نگر مشروعیت بیشتری می بخشد.
در آخر ، به یاد داشته باشید که به شبکه! اتصالات صنعت در بسیاری از صنایع از اهمیت بالایی برخوردار است ، اما برای طراحان لوگو به ویژه این مورد وجود دارد. فرصت های زیادی برای شبکه سازی نیز وجود دارد – از برنامه طراحی گرافیک کالج شما گرفته تا مشاغل سطح ورودی ، کارورزی و حتی شرکت در رویدادهای صنعت. شبکه سازی همچنین یک راه عالی برای ساخت نمونه کارها است زیرا می توانید با ایجاد یک آشیانه کوچک ، یک لوگو را به صورت رایگان برای یک خانواده یا یک دوست ارائه دهید.