هنگامي که شما وبسايت خود را راه اندازي مي کنيد، براي گرفتن ترافيک و بازديد از موتور هاي جستجو به بهينه سازي نياز داريد.حال اگر در ابتدا با بودجه ي کمي کسب و کار خود را راه اندازي کرده ايد يا مي خواهيد بهينه سازي را بدست بگيريد مي توانيد از ابزار هاي سئو رايگان استفاده کنيد.

تا به حال فهميديد که سئوسايت براي رشد سايت چقدر مهم است؛و اينکه شما به کلمات کليدي نياز داريد.اما اگر بودجه ي کافي براي خدماتي که هرروزه به شما پيشنهاد مي شود نداشته باشيد، آن گاه بايد از ابزار هاي سئو رايگان استفاده کنيد تا بتوانيد پست هاي خود را بهينه سازي کنيد.

فرآيند سئو

در واقع شامل فعاليت هايي مي شود که باعث مي شوند ساختار وبسايت و محتوا به نحوي گسترش پيدا کنند که قابليت ديدن سايت و جايگاه آن در موتور ها بالا برود.فرآيند سئو شامل مواردي است به سئو رايگان وبسايت شما کمک خواهند کرد.

1-بهينه سازي داخلي

سئوي داخلي به متن و محتواي وبسايت شما، ويرايش صفحه و محتوا اشاره مي کند.بنابر اين  موتور جستجو مي تواند وبسايت شما را هنگامي که يک کاربر در حال جستجو کردن يک موضوع خاص است، پيدا کند.

2-بهينه سازي خارجي

سئوي خارجي فرآيندي است که وبسايت را خارج از آن به وسيله ي برگرداندن لينک ها به وبسايت(بک لينک) بهينه سازي مي کنيد.مواردي که مي توان از آن ها در سئوي خارجي استفاده کرد شامل موارد زير مي شوند.

  • رسانه هاي اجتماعي
  • بازاريابي کتاب
  • بلاگ ها
  • محتواي پيج
  • ويديو
  • مقالات

3-مميزي وبسايت

مي توان گفت که يک آناليز از نظرات و بررسي هاي رايگان صفحات وب و کليه ي وبسايت ها است.در واقع يک امتياز کلي  و پيشنهادات براي بهينه سازي صفحات ارائه مي دهد تا در موتور هاي جستجو بهتر عمل کنند.

4-جهت يابي داخلي(لينک داخلي)

لينک هاي داخلي لينک هايي هستند که از يک صفحه روي يک دامنه به صفحه ي ديگر با همان دامنه منقل مي شوند.در واقع مي توانيم در يک مقاله از کلمات يا عباراتي که درباره ي آن ها محتوايي در وبسايت داريم لينک داخلي بسازيم و آن ها را به هم پيوند دهيم.

5-تجزيه و تحليل رقبا

تجزيه و درک رقبا در نتايج جست و جو يکي از فاکتور هاي بسيار مهم است.

  • رقباي خود را در سئو پيدا کنيد
  • فاکتور هاي ديگر سئو را چک کنيد
  • وبسايت رقباي خود را ببينيد و آن ها را آناليز کنيد
  • کلمات کليدي مورد استفاده رقيب خود را بررسي کنيد
  • بک لينک هاي آن را چک کنيد
  • حضور رقباي خود در رسانه هاي اجتماعي را ارزيابي کنيد

کلمات کليدي چه هستند؟

کلمات کليدي موضوعاتي هستند که کليت محتواي وبسايت شما را  نمايش مي دهند.به عبارتي ديگر کلمات يا عباراتي هستند که کاربران هنگام جستجو آن ها را در موتور هاي جستجو وارد مي کنند.انتخاب درست کلمات کليدي در سئو رايگان باعث مي شود که ترافيک سايت شما به طرز چشمگيري افزايش پيدا کند.

کلمات کليدي به دو دسته ي هدف کاربر و حجم جستجو تقسيم بندي مي شوند.اساس تقسيم بندي کلمات کليدي به دفعات تکرار کلمات و مفاهيم مورد نظر کاربران است.کلمات هدف کاربر بيانگر قصد و هدف کاربران از جست و جو در وب است.

معيار تقسيم بندي کلمات حجم جستجو، تعداد تکرار آن ها توسط کاربران در موتور هاي جستجو است.اين کلمات به سه دسته تقسيم مي شوند.

  • کلمات کليدي اصلي
  • کلمات کليدي عبارتي
  • کلمات کليدي طولاني

براي استفاده از کلمات کليدي در متن بايد قوانين مشخصي را رعايت کرد.يکي از قوانين اين است که کلمات بايد در جاي به خصوصي قرار گيرند تا ربات هاي خزنده بتوانند از محتواي موردنظر اطمينان حاصل کنند.

اين کلمات مي توانند در عنوان و بدنه ي اصلي قرار بگيرند.همچنين از کلمات کليدي مي توان در متا تگ توضيحات، تگ Alt و تگ h1 استفاده کرد.اين کار ها موجب قرار گرفتن سايت شما در نتايج صفحه ي اول مي شود اما به شرطي که از کلمات کليدي صحيح استفاده کنيد!

چگونه وبسايتي سازگار با سئو داشته باشيم؟

براي اين که بتوانيد سايتي را با سئو رايگان ايجاد کنيد که قابل ايندکس توسط موتور هاي جستجو باشد و ترافيک بيشتري جذب کنيد، اين اقدامات را بايد قدم به قدم دنبال کنيد.

عنوان جذاب  يکي از فاکتور هاي اساسي براي نوشتن محتوا است. در واقع عنوان محتوا بايد اينقدر گيرا باشد تا مخاطب به خواندن ادامه ي متن ترغيب شود.عنوان متن بايد در حد 55کاراکتر و حداکثر 70 کاراکتر باشد.

توضيحات متا در حد مطلوب بايد 140 کاراکتر و حداکثر 155 کاراکتر باشد.همچنين بايد شامل کلمات کليدي هم باشد اما به شرطي که در حد معقول باشد.

محتوا مي تواند در حد 400 تا 1200کلمه باشد.در صورتي که تعداد کلمات از اين حد کمتر باشد موتور جستجو آن را ناديده خواهد  گرفت.براي قرار دادن تصوير در وبسايت بايد آن را ويرايش کرد و حتي الامکان از لوگو و آدرس سايت روي آن استفاده کرد.

نام همه ي تصوير ها را تغيير دهيد و حتما براي آن alt text (متني که تصوير راتوصيف مي کند) و title text(متني که پست را توصيف مي کند) قرار دهيد.

در مرحله ي آخر فراموش نکنيد که محتواي خود را به اشتراک بگذاريد.بازاريابي شبکه هاي اجتماعي براي فعاليت هاي تبليغاتي بستر خارق العاده اي را فراهم آورده است.پس، فقط شروع به اشتراک گذاري محتواي خود کنيد تا براي برند و کسب و کار خود شهرت کسب کنيد.

آيا خدمات سئو رايگان واقعي است؟

اگر وبسايت خود را راه اندازي کرده ايد اما زمان کافي براي انجام سئوي سايت خود نداريد، ممکن است در ابتدا برخي از افراد و شرکت ها به شما پيشنهاد سئو رايگان يا ارزان قيمت را بدهند.

پس از مدتي حتي در صورت پيشرفت رتبه ي سايت، شما با افت بازديد و ترافيک مواجه مي شويد و به تدريج رتبه ي وبسايت شما به شدت پايين مي رود و حتي ممکن است به طور کامل از صفحه ي نتايج حذف شويد.

علت اين امر اين است که شرکت مورد نظر از ترفند هاي سئو کلاه سياه براي وبسايت شما استفاده کرده است.سئوي کلاه سياه از ترفند هايي استفاده مي کند که صرفا روي موتور هاي جستجو تمرکز مي کند و براي مخاطب کاري انجام نمي دهد.بهتر است براي گرفتن نتايج بهتر از متخصصان اين جوزه بهره بگيريد.

آيا قالب سايت تاثيري بر سئو دارد؟

اولين چيزي که به ذهن مي رسد چگونگي کارکرد قالب است.در واقع با استفاده از قالب سايت مي توانيم مکان قرار گيري عناصر و محتوا را تعيين کنيم.اگر مي خواهيد کاملا از سئو رايگان براي سايت خود استفاده کنيد مي توانيد قالب آن را هم رايگان دريافت کنيد.آن ها وظيفه ي مهم رابط کاربري سايت را به عهده دارند.قالب ها به صورت ماژولي طراحي مي شوند.

هر بخش در يک صفحه قرار مي گيرد؛ يعني هدر، محتوا و سايد بار هر کدام در يک صفحه جدا نگهداري مي شوند.از نکات مهمي که مي توان به آن اشاره کرد استفاده از انواع تگ هاست.مثلا براي عنوان سايت بايد از تگ h1 استفاده کرد و اين به معني است که در بقيه ي محتوا نمي توان از آن استفاده نمود.در ادامه به چند نکته براي سئو رايگان قالب سايت اشاره مي کنيم.

1-آدرس هاي URL براي جستجو را سازگار بنويسيد

براي ساختن لينک هاي صفحات بهتر است از URL هايي استفاده کنيد که شامل کلمات کليدي باشند؛ چرا که محتواي صفحه را بهتر توضيح مي دهند.حواستان به برخي از CMS ها باشد.

زيرا آن ها به طور خودکار از اعداد و کد هاي مخصوص براي ساختن لينک استفاده مي کنند.سيستم هاي مديريت محتواي خوب به شما امکان سفارشي سازي url هاي وب سايتتان را مي دهند.

2-صفحاتي که استفاده اي ندارند را بلاک کنيد

ممکن است در سايت شما صفحاتي باشند که از نظر محتوايي ارزشي به سايت شما ندهند.اگر اين صفحات را مثلا براي تست کردن طراحي ايجاد مي کنيد حتما در پايان کار آن ها را مسدود کنيد تا موتور هاي جستجو آن ها را ايندکس نکنند.

3-قالب را واکنش گرا بسازيد

اين بدين معني است که محتواي شما قابل نمايش در دستگاه هاي مختلف باشد.قالب سايت به طور صحيح روي موبايل و تبلت نمايش داده شود.در صورتي که قالب شما از اين ويژگي برخوردار نباشد بدون شک بازديدکنندگان زيادي را از دست خواهيد داد.

4-فونت ها و رنگ ها قالب هماهنگ و مناسب باشند

رنگ بندي قالب سايت روي تجربه کاربري تاثير بسيار زيادي دارد.رعايت اصول استفاده از رنگ ها و حفظ ترکيب آن با رنگ فونت مهم است و باعث افزايش خوانايي آن و در نتيجه بازديدکنندگان مدت زمان بيشتري در سايت مي مانند.

استفاده از رنگ ها بستگي به موضوع سايت متفاوت است. معمولا براي موضوعاتي مانند علمي که محتوا از اهميت زيادي برخوردار است بايد از رنگ هاي  ساده استفاده کرد تا باعث خستگي چشم نيز نشود.اما وبسايت هاي فروشگاهي که برعکس علمي محتوا چندان اهميتي ندارد بايد براي ترغيب مشتري از رنگ هاي شاد استفاده نمود.

سرعت سايت

عوامل مختلفي روي سرعت سايت تاثير مي گذارند. اگر سرعت لود شدن سايت طولاني باشد مانند فاکتور هاي ديگر مخاطب خسته مي شود و قاعدتا ترافيک سايت پايين مي آيد.براي افزايش سرعت سايت مي توانيم از نکات زير استفاده کنيم.

  • فشرده سازي فايل ها
  • بهينه سازي تصاوير
  • استفاده از قالب کم حجم
  • فعال سازي کش
  • بهبود زمان پاسخگويي سرور

ترفند هاي جديد سئو رايگان

ترفند هايي که در ادامه براي سئو رايگان به آن ها مي پردازيم، برترين تکنيک ها براي سئو حرفه اي است.

1-بررسي و انتقاد مشتريان

اکثر شرکت ها و کسب و کار هاي موفق، آن هايي هستند که به نظرات و انتقادات مشريان اهميت مي دهند.ارزش گذاشتن براي نظرات کاربران نه تنها باعث افزايش اعتبار برند مي شود؛ بلکه پتانسيل مشتريان را براي ارتباط واقعي با انسان و مخاطب برقرار مي کند.

2-ربات چت آنلاين و هوش مصنوعي

بسياري از افراد اين را درک کرده اند که سئو فقط در مورد افزايش بازديد نيست؛ بلکه در مورد جذب مشتريان در بين هزاران وبسايت ديگر است.يک ربات چت آنلاين مي تواند به سرعت به سوالات ساده و پرتکرار پاسخ دهد.

يا اينکه مي تواند مشتري را به بخش خاصي ارجاع دهد که قادر به پاسخگويي هستند وحتي مي توانند با داشتن ارتباط با کاربر نرخ تعامل را نيز بالا ببرند.